Bayan uulyn khural

Read in Mongolian

Name(s) of Temple :
Bayan uulyn khural,

Rinchen Number :
399

Rinchen Name :
Badym khural

Type of Temple :
Monastry

Aimag Temple located in :
Töv

Sum Temple located in :
Erdenesant soum

Old Aimag Name :
Tusheet Khan

Old Sum Name :
Zorigt vangiin khoshuu

Precis History(In Mongolian only):


Төв аймаг Эрдэнэсант сум. Бадын хурал / Баян уулын хурал/ Эрдэнэсант сумын төвөөс баруун хойш 15 км-т , Баян уул хэмээх тахилгат уулын зүүн өвөр бэлд УБ-Элсэн тасархайн чиглэлийн засмал замаас хойш 100 орчим метрт, Бадын голын гүүрнээс зүүн зүг нэг км орчимд энэхүү цагийн хурал төвхнөж байжээ. 19-р зууны сүүлч үеэр нэг дугантай байгуулагдан сарын дүйчэн өдрүүдэд Дэвсэн булгийн хүрээ, өндөр ширээтийн Байшинтын хүрээ зэргээс лам нар ирж хурал хурдаг байсан ба бусад үед мөнх зултай , нэг тахилч ламтай хурал байжээ. Энэ туурийн орчимд 1960-1980 онуудад Баянзүрх, Баян уул бригадын төв байраж байсан учир бригадын контор, Улаан булангийн цементэн тууриуд өмнө талаар нь байдаг. Уг хурал 1933-1935 оны үед хаагдсан бололтой. Мөн хурлын туурийн ойролцоо эрт үеэс хошуу нутагтаа томоохонд тооцогддог” Бадын тойром “ хэмээх шагай тойром байсан ба энд нутаг нутгийн харваачид цугладаг газар байжээ.

Description of location :
Part of an open plain, the site is located 15 km. west of Erdenesant sum, on the eastern slope of an ancient sacred mountain, Bayan-Uul, 100 km. north of the dirt road connecting Ulaanbaatar and Kharkhorin and 1 km. west of Badiin Gol bridge.

GPS readings :
North 47° 21’  East 104°  18’

Revived temple on site :
No

Status of site at time of survey :
Currently the site base and some other building foundations can be clearly seen. This location served as the centre of Bayan-zurkh and Bayan-Uul brigades between 1960 – 1980. Now, only a foundation made of bricks and cement remains from the brigade’s administration building.

Date of founding the monastery/temple :
carriage trade 19th early 20th century

Date of closing and destroying the monastery :
Огноо хаагдсан: 1937 - Ярилцлагын дугаар:
Огноо нураагдсан:: 1950 - Ярилцлагын дугаар:

Old monastery/temple revived:
No

Үүсгэн байгуулагч хүний нэр болон цол хэргэм (мэдэгдэж байвал):

Date of Reviving:

Monks in Old Temple :
Zuun khureenii vangan aimag
Zuun khureenii vangan aimag

Form Number :
ТӨЭС 002

Survey Team :
Team F

Газрын зураг / Map

Site Plan

Site plan drawn by surveyors