Tsagaan ergiin khiid

Read in Mongolian

Name(s) of Temple :
Tsagaan ergiin khiid,Zuun cheejiin/sheejiin jas,

Rinchen Number :
767

Rinchen Name :
Tsagaan ergiin khiid

Type of Temple :
Temporary Assembly

Aimag Temple located in :
Dundgovi

Sum Temple located in :
Tsagaandelger soum

Old Aimag Name :
Setsen Khan

Old Sum Name :
Borjigon setsen vangiin khoshuu

Precis History(In Mongolian only):


Дундговь аймаг Цагаандэлгэр сум. Цагаан эргийн хийд. Цагаандэлгэр сумын төвөөс зүүн урагш 30 кмт байх Цагаан овооны зүүн хойд талд, Залаагийн хойд талын багийн төв / хуучин бригадаас/ баруун урагш 5 кмт энэ хийдийн туурь оршиж байжээ. 20-р зууны эхэн үеэр том жижиг хоёр дуган , 20-иод ламтай байсан энэ хурал хараахан цагийн хурал байгаагүй бололтой. Учир нь энд байнгын хурал номтой байж майдар эргэх, ганжуур эргэх зэрэг хурал номын зан үйл явагддаг. Манал шүтээнтэй , оточ манал мамбын чиглэлийн сургалт явуулдаг дацантай байв. 2 дуганын нэг нь дацан байсан бололтой. Лам нарын дотор эм тан барьдаг оточ хүмүүс цөөнгүй байсан бололтой. Уг дуган дацанг үүсч байгуулагдсан тухайд Ч.Банзрагч, Б.Сайнхүү нарын “Монголын хүрээ хийдийн түүх” / УБ.2004/ эмхэтгэлд “... Зүүн Чойр хэмээх багийн дотор тахигдсан мамба дацанг Бүрэн Засагчийн арваннэгдүгээр он буюу 1872 онд засаг бэйл Цэрэнсандивын үед байгуулан Жүш тэргүүтэн эмчийн судар үзүүлж Цагаан овоо хэмээх газар суулгажээ...” хэмээн бичсэн байна. Уг хурлын газар 1936 оны үед хаагдсан байна. Уг хурлыг жасаа цагийн хурал биш басхүү хийд бус дацан байсан гэж үзэх үндэслэлтэй байна. Холбогдох эх сурвалж: 1. Ч.Банзрагч, Б.Сайнхүү “Монголын хүрээ хийдийн түүх” /УБ.2004/ 2. Цагаандэлгэр сумын харьяат өндөр настан 91 настай Балдандаржаа гуайтай хийсэн ярилцлагаас. /2007.08.05/

Description of location :
The site is located 30Km south of the sum centre. It is on the north-east side of the Tsagaan ovoo. The site is on the rear of Zalaa mountain. We could not find anyone who could confirm the name of the site. It is 5Km south-west of the old brigade centre.

GPS readings :
North 46° 17’  East 107°  46’

Estimated site dimensions (metres) :
Side1: У 80 Side2: Ө 60 Side3: Side4: Side5: Side6:

Revived temple on site :
No

Status of site at time of survey :
The monastic site is situated northeast of the hill with the white ovoo. Only stones, pieces of wood and fragments of pots, etc. were found on the site. Thus it is thought the temple(s) were made of wood. The foundations of 4 yurts, 2 large rectangular-shaped bases and some smaller foundations are still visible and a foundation inside a yurt-shaped frame, too. There are no traces of digging. As there is a bag centre near here, objects and remnants found on the site could be more recent.

Site used for other purpose :
дэргэд нь хүнгүй айл бий.

Date of founding the monastery/temple :
Unknown

Date of closing and destroying the monastery :
Огноо хаагдсан: 1937 - Ярилцлагын дугаар:A 68 A 69

Site used for other purpose :
дэргэд нь хүнгүй айл бий.

Old monastery/temple revived:
No

Үүсгэн байгуулагч хүний нэр болон цол хэргэм (мэдэгдэж байвал):

Date of Reviving:

Monks in Old Temple :
not clear
not clear

Notes :
For more information see ДУЦД 077 AM.pdf

Form Number :
ДУЦД 077

Survey Team :
Team C

Газрын зураг / Map

Additional Material / Нэмэлт материал

ДУЦД 077

Site Plan

Site plan drawn by surveyors