Modongiin dugan

Read in Mongolian

Name(s) of Temple :
Modongiin dugan,

Rinchen Number :
443

Rinchen Name :
Modongiin khural

Type of Temple :
Temple

Aimag Temple located in :
Töv

Sum Temple located in :
Bayn jargalan soum

Old Aimag Name :
Setsen Khan

Old Sum Name :
Borjigon setsen vangiin khoshuu

Precis History(In Mongolian only):


Төв аймаг Баянжаргалан сум. Модонгийн хурал. Хуучин Цэцэн хан аймгйин сэцэн чин вангийн хошууны нутаг одоогийн Баянжаргалан сумын төвөөс урагш 26 кмт хуучин Нялга сумын төв байрлаж байсан Модон хэмээх газарт 2 дуган бүхий цагийн хурал байжээ. Уг хурал үүсгэн байгуулагдсан тухай Үндэсний Төв Архивт “...Монгол хэмээх сумын дотор тахигдсан Ганжуур дацанг Тэнгэрийн тэтгэсний дөчдүгээр /1775/ онд засаг бэйл Дагдандоржийн үед байгуулан жил бүр зуны цагт Ганжуур эрдэнэ тэргүүтнийг хуруулж алтат хэмээх газар суулгажээ...” хэмээн бичсэн эх бичгийн баримт хадгалагдаж байна. Мөн 1902 онд засаг бэйл Цэрэнсандивын үед Мөнх Ганжуур дацанг байгуулж өдөр бүр Ганжуур тэргүүтэй олон номыг хуруулсан байна. Тус хоёр дацан нь эхэн үедээ байнгын хуралтай байж байгаад 1920-иод оны үеэс тодорхой биш шалтгааны улмаас цагийн хуралтай болжээ.Уг хуал 1937 оны эхэн үед хаагдаж 2 дуган нь нураагджээ.Туурийн зүүн талд хужиртай бисрэг тойром бий. Холбогдх эх сурвалж: 1.Ч.Банзрагч Б.Сайнхүү “Монголын хүрээ хийдийн түүх” УБ 2004

Description of location :
The site is part of an open plain zone. Twenty-six kilometers north of Bayanjargalan sum centre is a road with an electrical transmission line running between Bayanjargalan and Choir sums. Two kilometers west of the road is an area called Modon which previously served as the Nyalga sum of Tuv province. South of Modon is a salt water Besreg shallow which is 60 m. east of the temple base.

GPS readings :
North 46° 58’  East 108°  18’

Estimated site dimensions (metres) :
Side1: У 6 Side2: Ө 4 Side3: Side4: Side5: Side6:

Revived temple on site :
No

Status of site at time of survey :
The site base is hard to find among remains from the previous sum building structures. A stone laid in front of the temple base is a landmark for orientation. The temple base is determined by the foundation stone whereas the other remains are cement based. A trivet and candle cups are scattered around the site.

Date of founding the monastery/temple :
1880

Date of closing and destroying the monastery :
Огноо хаагдсан: 1935 - Ярилцлагын дугаар:
Огноо нураагдсан:: 1940-1945 - Ярилцлагын дугаар:

Old monastery/temple revived:
No

Үүсгэн байгуулагч хүний нэр болон цол хэргэм (мэдэгдэж байвал):
Нэр, цол хэргэм : Luvsansharav gelen - Ярилцлагын дугаар:

Date of Reviving:

Monks in Old Temple :
not clear
not clear

Form Number :
ТӨБЖ 060

Survey Team :
Team F

Газрын зураг / Map