Зүлэгтийн жас

Read in English

Сүм хийдийн нэр :
Зүлэгтийн жас,

Ринчений зураг дах дугаар :
432

Ринчений жагсаалт дах нэр :
Өвөр зүлэгтэйн хурал /Зүлэгтэйн жас/

Сүм хийдийн төрөл :
мэдэгдэхгүй

Байрлах аймаг :
Төв

Сум :
Баянцагаан сум

Аймгийн хуучин нэр :
Түшээт хан

Товч түүх :


Төв аймаг Баянцагаан сум .Өвөр зүлэгтийн жас. Баянцагаан сумын 2-р багаас хойш 6км-т Өвөр зүлэгтийн булгийн баруун талд,Өвгөн цагаан овооны баруун хойно энэ жасаа хурал байжээ.Нэг тахилч ламтай,мөнх зултай,зун намрын улиралд сарын дүйцэн өдрүүдэд Бамбар эрдэнэ ламын хүрээ болон Дэлгэрийн чойроос лам нар гарч ирж хурал хурдаг байжээ.Зүүн хойд талд нь Хятадын худалдааны томоохон төв байсан.19-р зууны 70-аад оны үед байгуулагдсан энэ хурал 1920-иод оны сүүлч үе хүртэл 50 гаруй жил оршин тогтноод хаагдсан тухай мэдээлэл байна.

Байршлын тайлбар :
Б.Ринчен:Зүлэгтэй Тус түүхэн газар нь Баянцагаан сумын 2-р багаас хуучин номтын байшингаас хойш 6 км зайд Өвөр зүлэгтэйн булгийн баруун талд бий. Өвгөн цагаан овоо нь тус газраас зүүн өмнө байна. Зүүн хойд дэнж дээр Хятадын худалдааны пүүс байсан.

GPS хаяг :
North 46° 57’  East 107°  23’

Нийт газрын хэмжээ :
Side1: У 40 Side2: Ө 30 Side3: Side4: Side5: Side6:

Сүм хэвээрээ үлдсэн :
No

Судалгаа явуулах үеийн байдал :
The site is situated about 6 kilometres from the 2nd Bag of Bayantsagaan Sum on the west of Övörzülegt brook. Övgön Tsagaan Ovoo is on the south-east. Stone foundation/bases of eight buildings are still visible on the site. Two 10 cm fragments of wooden pillars, some wooden fragments and many fragments of pots and other everyday objects remain on the site. There is no trace of digging. On the north there was a Chinese store (Püüs).

Өөр зорилгоор ашиглагдах болсон :
Өмнө талд 500 метр зайд шар дээвэртэй байшинтай өвөлжөө бий.

Сүм хийд байгуулагдсан он :
Мэдэгдэхгүй

Сүм хийд хаагдсан, нураагдсан он :
Огноо хаагдсан: Мэдэгдэхгүй - Ярилцлагын дугаар:

Өөр зорилгоор ашиглагдах болсон :
Өмнө талд 500 метр зайд шар дээвэртэй байшинтай өвөлжөө бий.

тухайн газар шинэ сүм дугана баригдсан :
No

Үүсгэн байгуулагч хүний нэр болон цол хэргэм (мэдэгдэж байвал):

Date of Reviving:

хуучин хийдийн лам нар
Нэг

Тэмдэглэл :
Informant Puntsogiin Badamochir, is living in the centre of Bayantsagaan sum. He was born in 1921 and had been a monk in Bambar Erdene Lamiin Khüree (in present Sergelen Sum). According to him, this jas was situated in a place called Övör Zülegt, to the east of the Sum centre. There was only one temple building, a simple building. The monks used to worship the ovoo Övgön Tsagaan Ovoo that was situated on the south-east. (It is worshipped up to now.) The monks’ well was on the south-east. This is in the area that was subordinated to the Bogd and his estate (Ikh Shavi, Bogdin Shavi). The site was shown to the surveyors by Ochiriin Tserendulam, an old lady aged 85. According to her Bayan Namsrai deity (the deity of wealth) was worshiped here. There was only one monk residing here and guarding the temple and making offerings. Dendeviin Banzragch (an old man aged 77 who also lives nearby) said this must have had a bigger number of monks as the monastery had many flocks and herds of animals.

Хүснэгтийн дугаар :
ТӨБЦ 006

судалгааны баг :
Team: Д

Газрын зураг :

Байршилын зураг

Site plan drawn by surveyors