Тариатын

Read in English

Сүм хийдийн нэр :
Тариатын,

Ринчений зураг дах дугаар :
375

Ринчений жагсаалт дах нэр :
Тариатын хурал

Сүм хийдийн төрөл :
мэдэгдэхгүй

Байрлах аймаг :
Төв

Сум :
Алтанбулаг сум

Аймгийн хуучин нэр :
Түшээт хан

Товч түүх :


Төв аймаг Алтан булаг сум Тариатын хурал Алтан булаг сумын төвөөс баруун урагш 20-оод км-т Туул голын ар бие Хустайн байгалийн цогцолбор газрын Тариатын ам гэдэг газарт 1719 онд байгуулагдсан гэдэг.Энэ хурал нь нэг модон дугантай 20-30 лам байнга сууж хурдаг, Улаан Жамсран шүтээнтэй бага хэмжээний хийд байжээ.20-р зууны эхэн үеэр тус хурлын тэргүүн лам нь Пунцаггэвш, унзад лам нь Цэрэн, гэсгүй нь Лодой гэж хүмүүс байжээ.

Байршлын тайлбар :
Б.Ринчен: Туулын гол Хустайн байгалийн цогцолборт газарт, сумын төвөөс баруун урагшаа 30 км-т туул голын ар талд /Тариатын голоос баруун тийш бий/

GPS хаяг :
North 47° 39’  East 105°  59’

Нийт газрын хэмжээ :
Side1: У 80 Side2: Ө 80 Side3: Side4: Side5: Side6:

Сүм хэвээрээ үлдсэн :
No

Судалгаа явуулах үеийн байдал :
The site is situated in the area of Khustai National Park on the north side of the river Tuul, in the valley of Tariat. The remains show it was a relatively big jas or monastery. In the valley of the Tariatiin Gol, to its west there are signs of many stone foundations of different sizes and shapes. The Tuul river is on the south of the site nearby. The area is surrounded by hills. On the south-east and west there are two huge burial sites of the ancient times. On the site separate but nearby the stone foundations, wood and piles of brass pots were found. On the north there is a winter residence and people were building small houses there at the time of the visit. On the west we found the two biggest stone foundations with stairs leading up to them – possibly two temple buildings. No trace of digging.

Өөр зорилгоор ашиглагдах болсон :
Хойт талд нь өвөлжөө бий.

Сүм хийд байгуулагдсан он :
1749

Сүм хийд хаагдсан, нураагдсан он :
Огноо хаагдсан: Мэдэгдэхгүй - Ярилцлагын дугаар:

Өөр зорилгоор ашиглагдах болсон :
Хойт талд нь өвөлжөө бий.

тухайн газар шинэ сүм дугана баригдсан :
No

Үүсгэн байгуулагч хүний нэр болон цол хэргэм (мэдэгдэж байвал):
Нэр, цол хэргэм : Мэдэгдэхгүй - Ярилцлагын дугаар:

Date of Reviving:

хуучин хийдийн лам нар
Мэдэгдэхгүй

Тэмдэглэл :
Book by L. Khench-Yaakhav: Altan Nutag, p. 16. According to this source, this monastery was founded in 1749.

Хүснэгтийн дугаар :
ТӨАБ 021

судалгааны баг :
Team: Д

Газрын зураг :

Байршилын зураг

Site plan drawn by surveyors