Tudev gunii khuree

Read in Mongolian

Name(s) of Temple :
Tudev gunii khuree,

Rinchen Number :
297

Rinchen Name :
Tudev gungiin khuree, Uizen gungiin khuree

Type of Temple :
Monastic City

Aimag Temple located in :
Bulgan

Sum Temple located in :
Dashinchilen Sum, 2nd bag

Old Aimag Name :
Tusheet Khan

Old Sum Name :
Uizen Gun Branch

Precis History(In Mongolian only):


Булган аймаг Дашинчилин сум. Түдэв гүний хүрээ Хуучин Түшээт хан аймгийн Үйзэн гүн Түдэв доржийн хошуу одоогийн Дашинчилин сумын 2-р багийн нутаг сумын төвөөс баруун урагш 23 км зайд Хайдаг уулын өвөр бэлд энэ хийд оршиж байжээ.Манжийн хааны Тэнгэрийн Тэтгэсний дөчиндөрөвдүгээр /1779/ онд Засаг улсад туслагч гүн Цэрэндоржийн үед Найтаг уулын өвөрт байгуулсан энэ хийд өдөр бүрийн жсаа хурал жил бүрийн Хангал, Хайлан, Ганжуур, Ерөөл зэргийг хурж Цаннид, Жүд дацанд хурал номын сургууль үйлдэж ирсэн тухай түүхийн баримтад тэмдэглэсэн байдаг.Хошуу ноён Түдэвдорж нь 20-р зууны эхэн үеийн монголын алдарт хуурч Түдэв хуурч байжээ.Хүрээ хийд хаагдахын өмнө энэ хийд нь 4-5 сүм дугантай 30 шахам лам үлдсэн үндсэндээ хийдийн хурал ном өдөр тутмын Цогчин хурал төдийхөн болсон байжээ.1937 оны дундуур 5-6 ламыг баривчлан авч явж үлдсэн лам нарыг хүчээр хар болгон сүм дуганыг нурааж эхэлсэн байна. /Дашинчилэн сумын харьяат өндөр настан 95 настай, Эрдэнэ хамбын хүрээнд шавилж асан Чойдог гуайтай хийсэн ярилцлагаас 2007.08.13/

Description of location :
Located in the south-west, on the mountainside of Naidag, 23 km from Dashinchilin Sum, 2nd bag`area. To the north of Naidag mountain, about 2 km away is a mountain called Baruun  Khoshuu. On the south, about 500m, is the Zurkh hillock and on the east about 1 km away is the Myanga river.

GPS readings :
North 47° 40’  East 103°  52’

Revived temple on site :
No

Status of site at time of survey :
12 temple and monastery’s structure and location’s sizes are attached in black and white picture. The remains of monastery, which is located at north-west of the Myla river, lie on the southern slope of Naidag mountain. Its foundation height was 15-20cm and it was raised 20-30cm above the ground. The remaining’s stones were still at the place. There were the remains of 12 buildings.

Date of founding the monastery/temple :
1779

Date of closing and destroying the monastery :
Огноо хаагдсан: 1937 - Ярилцлагын дугаар:
Огноо нураагдсан:: 1937-1938 - Ярилцлагын дугаар:

Old monastery/temple revived:
No

Үүсгэн байгуулагч хүний нэр болон цол хэргэм (мэдэгдэж байвал):
Нэр, цол хэргэм : - Ярилцлагын дугаар:

Date of Reviving:
Year : - Ярилцлагын дугаар:

Monks in Old Temple :
About 160

Form Number :
БУДЧ 001

Survey Team :
Team E

Газрын зураг / Map