Zuun Ganjuuryn khiid

Read in Mongolian

Name(s) of Temple :
Zuun Ganjuuryn khiid,

Rinchen Number :
763

Rinchen Name :
Zuun ganjuuryn khiid, Tavnan khiid

Type of Temple :
Monastry

Aimag Temple located in :
Dundgovi

Sum Temple located in :
Gobi-Ugtaal soum

Old Aimag Name :
Setsen Khan

Old Sum Name :
Borjigon setsen Vangiin khoshuu

Precis History(In Mongolian only):


Дундговь аймаг Говь угтаал сум.Зүүн Ганжуурын хийд. Хуучин Түшээт хан аймгийн Боржигон Сэцэн вангийн хошууны хурал номын газруудын нэг болох Зүүн Ганжуурын хийд нь сумын төвөөс 40 орчим км-т Баян таравгай хэмээх газар төвхнөж байжээ.Тус хурлын газрыг байгуулсан тухай дараах түүхийн эх сурвалж баримт үндэсний төв архивт хадгалагдаж байна.”...Тавангууд хэмээх сумын дотор тахигдсан “Дашчоймбол” дацанг Энх амгалангийн тавингуравдугаар /1714/ онд Засаг бэйл Дагдандоржийн үед байгуулан жил бүрийн өвөл Ганжуур тэргүүтнийг хуруулж Баян таравгай хэмээх газар суулгажээ.::”гэсэн гар бичмэл баримт үлджээ.Уг хурал нь байгуулагдсан эхэн үедээ байнгын хуралтай 3 дугантай,100 орчим ламтай хийд байжээ Сахиусын дуган,Ганжуурын дуган,Ламиран дуган байсан ба баруун хойноо нэг суваргатай байжээ.Жил бүрийн зуны эхэн сард Майдар эргэж,намрын эхэн сард Ганжуур хурдаг байсан байна.Харин 20-р зууны эхэн үед хурал номын байнгын ажиллагаа нь тасарч зөвхөн дүйцэн өдрүүдээр хурдаг цагийн хуралтай болжээ.1937 оны эхээр хаагдсан ба хаагдахын өмнөх тэргүүн лам нь Дондов гэж лам байжээ. Одоо хурлын туурин дээр 1990-ээд оны дундуур босгосон нэгэн суварга байна. Холбогдох эх сурвалж: 1.Ч.Банзрагч.Б.Сайнхүү. “Монголын хүрээ хийдийн түүх” /УБ,2004/ 2.Сайнцагаан сумын иргэн өндөр настан Дамчаа гуайтай хийсэн ярилцлага. 2007.07.17./

Description of location :
The site is located 40Km south of the sum centre. Monks used to worship the Tsagaan ovoo, which is north of the site. To the east of the site there is a well.

GPS readings :
North 45° 50’  East 107°  32’

Estimated site dimensions (metres) :
Side1: 150 Side2: 150 Side3: Side4: Side5: Side6:

Revived temple on site :
No

Status of site at time of survey :
A new stupa was erected on the site of the old Tsogchin temple. Tsagaan ovoo is situated in the background. Temple buildings stood in the centre surrounded by the monks residential quarters. Large courtyards, foundations of yurts and small buildings are still visible. Only a few bricks were found. Thus it seems that all the temples and other buildings were made of wood. There are 3-4 holes dug near the brick remains no doubt done by treasure hunters. See drawing for details.

Date of founding the monastery/temple :
1713
1705

Date of closing and destroying the monastery :
Огноо хаагдсан: 1938-1939 - Ярилцлагын дугаар:A 56
Огноо нураагдсан:: - Ярилцлагын дугаар:

Old monastery/temple revived:
Yes

Revived temple register number:
ДУГУ 082

Үүсгэн байгуулагч хүний нэр болон цол хэргэм (мэдэгдэж байвал):
Нэр, цол хэргэм : Хайдав - Ярилцлагын дугаар:
Нэр, цол хэргэм : Лувсаншарав - Ярилцлагын дугаар:
Нэр, цол хэргэм : Чоймбэл - Ярилцлагын дугаар:

Date of Reviving:
Year : 1990 - Ярилцлагын дугаар:

Monks in Old Temple :
97
100
130

Notes :
For more information see ДУГУ 083 AM.pdf

Form Number :
ДУГУ 083

Survey Team :
Team C

Дамчаа


Oral History :

Газрын зураг / Map

Additional Material / Нэмэлт материал

ДУГУ 083

Site Plan

Site plan drawn by surveyors Site plan drawn by surveyors