Khavtsgaityn khural
Read in Mongolian
Name(s) of Temple :
Khavtsgaityn khural,
Rinchen Number :
136
Rinchen Name :
Khavtsgaityn khuree
Type of Monastery/Temple:
Temporary Assembly
Aimag where the temple is located:
Khövsgöl
Sum where the temple is located:
Shine-Ider sum
Sub-district where the temple is located :
1st bag, east side of Rashaant spring
Old Aimag Name :
Sain Noyon
Old Khoshuu Name :
Dalai choinkhor vangiin khoshuu
Historical Summary (In Mongolian only):
Хөвсгөл аймаг Хавцгайтын хурал Хөвсгөл аймгийн Шинэ Идэр сумын төвөөс баруун тийш 15 км-т рашааны булгийн зүүн эрэгт Дөрөлж уулын ар талд Эрдэнэ толгойн зүүн талд Хавцгайтын хурал хэмээх бага хэмжээний хийд оршиж байжээ.3 дуган бүхий уг хийд нь байнгийн ажилгаатай бөгөөд 20-30 лам тогтмол сууж хурдаг байсан байна. Гэлүгбагийн урсгалын энэ хийд нь жалгын цагйин хурал бүхий хурлаас том харин хүрээний хэмжээнд хүрэхгүй учир хийд гэж үзэх үндэслэлтэй.Анх Пэрэнлэй гавьж хэмээх хүний 1890 онд үүсгэн байгуулсан энэ хийд нь нутгйин ард олон түүх шастирт зөвхөн оршин буй газар нутгйин нэр болох Хавцгайтын гэх нэрээрээ нэршиж үлджээ.Тус хийдийг Нүхтийн хүрээнээс салбарлан гарсан гэж үздэгн байна.Одоогийн байдлаар тус хийдийн 3 дуганы туурь суурийн чулуу шороон далан газрын хөрснөө тод мэдрэгдэх ба 2004 онд энэ туурин дээр сүсэгтэн олон 4,5 метр өндөр суварга босгосон байна. Холбогдох эх сурвалж: 1. С.Готов “Нүхтийн хүрээ” Мөрөн 1999 2. Шинэ Идэр сумын Дашпунцаглин хийдийн тэргүүн лам Б.Сэргэлэнтэй хийсэн ярилцлага. 2007 оны 06.08
Description of location :
The site is located on the east bank of Rashaany bulag which is 15 km. from Shine Ider sum center. South of the site is Durulj mountain, to the north is Gumben mountain and west is Erdene tolgoi.
GPS coordinates :
North 49° 00’ East 099° 20’
Total site area:
Side1: Side2: Side3: Side4: Side5: Side6:
Revived temple on site :
No
Site status at the time of survey :
There are ruins of three temples. The site ground is elevated 3-5 cm. A 4.5 meter tall stupa was erected in front of the site in 2001.
Date of establishment of the monastery/temple :
1890
Date of closing and destroying the monastery :
Revival of the old monastery/temple:
No
Founder's name and title (if known):
Name and title : Perenlei gavj - Interview Number:
Date of Revival:
Monks in Old Temple :
20-30 monks
20-30 monks
Form Number :
ХӨШИ 026
Survey Team :
Team E