Tsagaan khudgiin khiid

Read in Mongolian

Name(s) of Temple :
Tsagaan khudgiin khiid,

Rinchen Number :
613

Rinchen Name :
Tsagaan khudgiin khiid

Type of Temple :
Monastic City

Aimag Temple located in :
Sükhbaatar

Sum Temple located in :
Ongon soum

Old Aimag Name :
Setsen Khan

Old Sum Name :
Dariganga khoshuu

Precis History(In Mongolian only):


Сүхбаатар аймгийн Онгон сумын Цагаан худгийн хийд Цагаан худгийн хийд нь Хуучин Сэцэн хан аймгийн Дарьганга хошуу, одоогийн Сүхбаатар аймгийн Онгон сумын нутагт, говь хээрийн бүсэд, сумын төвөөс баруун хойд зүгт 30 км-т, хойгуураа Бадрахын уул, Жинжрийн овоо, зүүн талаараа Баян Эрхэт овоо, урд талаараа Тээг хэмээх толгодоор хүрээлүүлэн оршиж байжээ. 1934-38 оны Хүрээ хийдийн судалгаанд Уг хурлын газар нь зургаан сүм, дугантай байсан бөгөөд 1937.11 сард хаагдсан хэмээн тэмдэглэгджээ. Аман эх сурвалж: Уг хийд 1780 онд байгуулагдсан. Бадрах уулаа тахидаг Онгон Баяндэлгэр сумын заагийн 300-аад шавь нартай байнгын Цогчэн хурдаг, Цогчэн дуган, сахиусын сүм гээд 3,4 сүмтэй, эзэнд мэдээтэй, чийгатай, Жамсран сахиустай хийд байжээ. 1937 онд хаагдаад удалгүй нураагдсан. Хаагдах үед хийдэд 30,40 лам сууж байжээ. Холбогдох эх сурвалж: -Сүхбаатар аймгийн орон нутгийг судлах музейн судалгаа -Я.Амарсайханы ярилцлага-(Сүхбаатар аймгийн Баяндэлгэр сумын Гандандамбадаржаалин хийдийн хамба лам) - Дорждэрэмийн ярилцлага (Сүхбаатар аймгийн Онгон сумын өндөр настан)

Description of location :
The site is located 30 km north west of Ongon soum center. To the north of the site is sacred Badrakh mountain, to the east is sacred Bayan-Erkht mountain and to the west is Tugrug mountain. GPS given for Ongon Sum Centre

GPS readings :
North 45° 21’  East 113°  8’

Revived temple on site :
No

Status of site at time of survey :
The ruins of six temples are visible on the site. The size of 4 of the ruins are 40x60M, 60x50M, 80x60M, 100x90M.

Date of founding the monastery/temple :
1780

Date of closing and destroying the monastery :
Огноо хаагдсан: 1937 - Ярилцлагын дугаар:007

Old monastery/temple revived:
No

Үүсгэн байгуулагч хүний нэр болон цол хэргэм (мэдэгдэж байвал):

Date of Reviving:

Monks in Old Temple :
30-40 monks
30-40 monks

Form Number :
СБОН 018

Survey Team :
Team F

Дорждэрэм


Oral History :

Газрын зураг / Map

Site Plan

Site plan drawn by surveyors