Baruun ganjuur

Read in Mongolian

Name(s) of Temple :
Baruun ganjuur,

Rinchen Number :
746

Rinchen Name :
Baruun ganjuuryn khiid

Type of Temple :
Monastry

Aimag Temple located in :
Dundgovi

Sum Temple located in :
Govi-Ugtaal soum

Old Aimag Name :
Setsen Khan

Old Sum Name :
Borjigon setsen vangiin khoshuu

Precis History(In Mongolian only):


Дундговь аймаг Говь угтаал сум. Баруун Ганжуурын хийд. Хуучин Түшээт хан аймгийн Боржигон Сэцэн вангийн хошуу одоогийн Говь угтаал сумын нутагт сумын төвөөс баруун урагш 50 км орчимд Баян улааны овооны бэлд уг хурал оршиж байжээ.Нутгийн зарим хүмүүсийн мэдээллээр анх байгуулагдсан он нь 1709,1871 он гэсэн хоёр янзын он байх бөгөөд үүсгэн байгуулагч нь Жамсрай хувилгаан гэж хүн байсан тухай ярьж байна. Ганжуурын хийд нь 20-р зууны эхээр 3 дуган 100-гаад ламтай Улаан Жамсран сахиустай байнгын хуралтай бэсрэгхэн хийд байжээ.Цам гардаггүй Майдар эргэдэг,зуны эхэн сар,намрын дунд саруудад Ганжуур эргэдэг байжээ.Энэ хийд нь 1937 оны эхээр хаагдсан байна.Тус хийдийн талаар өөр мэдээлэл олдоогүй бөгөөд харин Улсын Үндэсний Төв Архивт тус хийдийн түүхтэй холбогдолтой байж болох дараах хоёр мэдээлэл байна.Үүнд нэгдүгээрт: “...Боржигон сэцэн вангийн хошууны монгол хэмээх сумын дотор тахигдсан “Ганжуур” дацанг Тэнгэрийн тэтгэсний дөчдүгээр /1775/ онд Засаг бэйл Дагдандоржийн үед байгуулан жил бүр зуны цагт Ганжуур эрдэнэ тэргүүтнийг хуруулж Алтат хэмээх газар суулгажээ...”гэсэн бол хоёрдугаар баримтанд “...Мөнх Ганжуур дацанг Бадаргуулт төрийн хориннаймдугаар /1902/ онд Засаг бэйл Цэрэнсандивын үед байгуулан өдөр бүр Ганжуур эрдэнэ тэргүүтэн олон номыг хуруулж эхэлжээ...”гэсэн гар бичмэлийн эхүүд байна. Энэхүү 2 түүхийн эх баримтуудыг нягтлан үзэх,нутгийн ахмад настнуудын мэдээлэлтэй харьцуулан судлах шаардлагатай гэж үзэж байна. Холбогдох эх сурвалж: 1.Монгол улсын Үндэсний Төв архив. ФА – 3, д – 1, хн – 1121. 2.Сайнцагаан сумын иргэн,өндөр настан Дамчаа гуайтай хийсэн ярилцлагаас./2007.07.17./

Description of location :
The site is located 50 km. south of the sum centre. An owoo, Buyan-Ulaan, that was worshiped by the monks, is located on the shoreline of the Dund ( The Centremost) river.

GPS readings :
North 45° 42’  East 107°  27’

Estimated site dimensions (metres) :
Side1: 200 Side2: 150 Side3: Side4: Side5: Side6:

Revived temple on site :
No

Status of site at time of survey :
Foundations of the temples, smaller Jas buildings and monks residences can still be made out clearly. The team visited the site with Ravjaa, an old monk who belonged to this monastery, so all temple buildings were identified. The foundations are shown by elevations in the ground and by stones. Brick was only found in the north of the site at the foundations of a stupa. Piles of big brass pots and other fragments of objects were found on the site. In the south the foundations of the temples Lamrim, Ganjuur and the 3 temples of Düinkhor are the biggest remnants. On the north of Lamrim there is the smaller foundation of the Suvragan Dugan and on the east of the Düinkhor Dari Ekh jas. On the east of the site, there are foundations of the building occupied by the incarnated monk called Ganjuur monk. The smaller foundations in rows in the west, north-west, north and north-east are the remains of monks residences.

Date of founding the monastery/temple :
1670, 1700
1709
1871
Jalsrai

Date of closing and destroying the monastery :
Огноо хаагдсан: 1938-1939 - Ярилцлагын дугаар:A 56
Огноо хаагдсан: 1937 - Ярилцлагын дугаар:A 71, A 72, A 73
Огноо нураагдсан:: - Ярилцлагын дугаар:

Old monastery/temple revived:
Yes

Revived temple register number:
ДУГУ 082

Үүсгэн байгуулагч хүний нэр болон цол хэргэм (мэдэгдэж байвал):
Нэр, цол хэргэм : Хайдав - Ярилцлагын дугаар:
Нэр, цол хэргэм : Лувсаншарав - Ярилцлагын дугаар:
Нэр, цол хэргэм : Чоймбэл - Ярилцлагын дугаар:

Date of Reviving:
Year : 1990 - Ярилцлагын дугаар:

Monks in Old Temple :
100 monks
130 monks

Notes :
For more information see ДУГУ 084 AM.pdf

Form Number :
ДУГУ 084

Survey Team :
Team C

Газрын зураг / Map

Additional Material / Нэмэлт материал

ДУГУ 084

Site Plan

Site plan drawn by surveyors Site plan drawn by surveyors