Zayayn dood khuree

Read in Mongolian

Name(s) of Temple :
Zayayn dood khuree ,Ulziig badruulagch khiid,

Rinchen Number :
214

Rinchen Name :
Zayayn dood khuree, Ulziig badruulagch, Norovlin, Dood khuree

Type of Temple :
Monastic City

Aimag Temple located in :
Arkhangai

Sum Temple located in :
5th bag, Erdenebulgan soum

Old Aimag Name :
Sain Noyon

Old Sum Name :
Zayayn gegeenii khuree

Precis History(In Mongolian only):


Архангай аймаг Эрдэнэбулган сум. шинэ Өлзийг Бадруулагч хийд Эрдэнэбулган сумын төвийн хойд хэсэг Булган уулын өвөрт хуучин Заяын хүрээний Галданзуу сүмийн зүүн урд талд энэ хийд байдаг.Заяын дээд хүрээний хурал номыг сэргээж гэхдээ хуучин хүрээний байршилаас өөр газар байгуулагдсан энэ хийд 1998 оны 06 сарын 10-ны өдөр анх үүсгэн байгуулагджээ.Үүсгэн байгуулагч гол хүмүүс нь лам Чойдор лам Чинзориг, лам Сүрэн нар байжээ.1998 оны 11 сарын 11-нд улсын бүртгэлд бүртгүүлсэн ба улсын бүртгэлийн гэрчилгээний дугаар 118, регистрийн дугаар 1041754 ажээ.2001 онд Энэтхэгээс Ганжуур залж, 2002 онд маанийн том хүрд бүтээсэн.1999 онд Хасу компаний хөрөнгө оруулалтаар суварга бүтээсэн байна.Одоо тус хийд 3 ламтай бөгөөд сар жилийн онцгой өдрүүдэд хурдаг, үүнд: шинийн 8-н,15-н битүүнд их Цогчин, 12, 18-нд Цэгмидийн чого 14-нд Дарь эхийн мандал шиваа битүүнд 10 хангал тус тус хурна.Мөн Цагаан сарын дараа 15-н хүртэл Чоймпорол хурдаг.Одоогийн гэр дуган нь 2004 онд ашиглалтанд орсолн.Дуганын гадуур урт нь 45 метр өргөн нь 29 метр хашаатай бөгөөд хашааныхаа дээд талд 2 метр тутамд 1 суваргатай нийт57 суварга бүхий хашаатай. /Тус хийдийн аж ахуйн лам Ламжавын Ламсүрэнтэй хийсэн ярилцлагаас 2007.07.02/

Description of location :
The site is located in the territory of the 5th bag of Erdenebulgan sum. It is on the south and the north side of the Vocational training centre of the province.

GPS readings :
North 47° 27’  East 101°  31’

Revived temple on site :
Yes

Status of site at time of survey :
The ground surface is elevated 40-50 cm. Some stone basis of a few temples remain on the site.

Date of founding the monastery/temple :
1631

Date of closing and destroying the monastery :
Огноо хаагдсан: 1937 - Ярилцлагын дугаар:
Огноо хаагдсан: 1932 - Ярилцлагын дугаар:
Огноо нураагдсан:: 1940 - Ярилцлагын дугаар:

Old monastery/temple revived:
Yes

Revived temple register number:
АРЭБ 011 and UB 10

Үүсгэн байгуулагч хүний нэр болон цол хэргэм (мэдэгдэж байвал):
Нэр, цол хэргэм : АРЭБ 011 Zaya gegeen 1st reincarnation - Ярилцлагын дугаар: 001
Нэр, цол хэргэм : UB 10 Khalkha Zaya bandid - Ярилцлагын дугаар:
Нэр, цол хэргэм : АРЭБ 011 Ламсүрэн (лам) Чойдор (лам агсан) Чинзориг (лам) Гэндэнсүрэн (лам) - Ярилцлагын дугаар:

Date of Reviving:
Year : 1998 оны 6 сарын 10 for АРЭБ 011 - Ярилцлагын дугаар:
Year : 2004 for UB 10 - Ярилцлагын дугаар:

Monks in Old Temple :
around 1000 monks

Notes :
The monastery was located on a low hill. The residence of monks was in the monastery. In the center of the monastery was the palace of Zaya Gegeen. The design was of Chinese architecture style. On the west side of the palace was a Tibetan style temple. Maidar (Maitreya) procession used to performed on the 15th day of the last summer month.

Form Number :
АРЭБ 053

Survey Team :
Team E

Газрын зураг / Map

Архивын зургууд / Archive photographs