Oorombyn khuree

Read in Mongolian

Name(s) of Temple :
Oorombyn khuree,

Rinchen Number :
223

Rinchen Name :
Oorombyn khuree, Oorombo gegeenii khuree, deed khuree

Type of Temple :
Monastic School

Aimag Temple located in :
Arkhangai

Sum Temple located in :
Ögii bag, Ögii Nuur soum

Old Aimag Name :
Tusheet Khan

Old Sum Name :
Tusheet khany khoshuu

Precis History(In Mongolian only):


Архангай аймаг Өгийнуур сум, Ооромбын дээд хүрээ Өгийнуур сумын нутаг Өгийн цагаан нуурын ар хөвөө Баясгалант уулын энгэрт байх Ооромбын дээд хүрээ нь 1843 оны үеэс энд суурьшин үйл ажиллагаа явуулж эхэлжээ. Өмнө нь Өөлд Бишрэлт засгийн хүрээнд нэгдэж яваад одоогийн Өлзийт сумын нутаг Норжинчимбо уулын Рашааны баруун зүүн салааны бэлчирт байхдаа Өөлд бээсийн хүрээнээс тусгааарлан салж энэхүү Баясгалант уулын өвөрт ирж төвхнөсөн байна. Ооромбын дээд хүрээний үүсгэн байгуулагдсан тухайд”…Манай хошууны сүсэгтэн олноор Баруун зуугийн газраас салж тахисан Ханбо Ромбо хувилгаан Жидун Лувсандашийн анх дүрийн Түвд хувилгаан Лувсандондовпэрэнлэйжамц хувийн хүчнээр Төр Гэрэлтийн хориннаймдугаар /1848 /онд этгээд Баясгалан уулын өвөрт Чогчин, Чойр, Жүд, Манба дөрвөн зүйлийн дуган байгуулж хурал хуруулж сургууль үйлдэж үе улиран шүтэж дэлгэрүүлсээр буй. Үүнээс дээш дөрвөн зүйлийн хурал номын сургууль бүхий хүрээ хийд хоёр болой…” гэсэн 1919 оны 1-р сарын 29-ний огноо бүхий эх бичмэл баримт үндэсний төв архивт хадгалагдаж байна. 20-р зууны эхээр энэ хүрээ нь 4 дацан, 4 дуган, 2 сүмтэй, 200 шахам ламтай хурал номын газар байжээ. 1937 оны эхэн үеэр хүрээ хийд хаагдаж 1940-өөд оны дунд үеэс эзгүйрч хоцорсон сүм дуганыг нурааж Өгийнуур сумын төв рүү зөөвөрлөжээ. 1.Ханбо Ромбо хувилгаан Жидун Лувсандаш- Манжийн Энх Амгалан , Найралт Төв хааны үед залагдаж ирэээд тус хошуунд сууж байсан Түвд лам 2. Ромбо хувилгаан Лувсандондовпэрэнлэйжамц- Манжийн Төр Гэрэлтийн тооллын үед байжээ.

Description of location :
The site is located 5 km. north of the north bank of Ugii nuur lake and 20 km. north east of the sum center. South of the site (5 km.)is sacred Tsagaan Ovoo and to the north (500 metersis sacred Bayasgalant ovoo.

GPS readings :
North 47° 47’  East 102°  42’

Revived temple on site :
No

Status of site at time of survey :
There are ruins of five temples on the site. The site is visible. The length of the main tsogchen temple (assembly hall) is 28 meters and the width is 15-18 meters.

Date of founding the monastery/temple :
ven Oorombo
1840 - 1845

Date of closing and destroying the monastery :
Огноо хаагдсан: closed 1936 - Ярилцлагын дугаар:
Огноо нураагдсан:: 1938 - Ярилцлагын дугаар:

Old monastery/temple revived:
No

Үүсгэн байгуулагч хүний нэр болон цол хэргэм (мэдэгдэж байвал):

Date of Reviving:

Monks in Old Temple :
unknown
unknown

Notes :
The surface of the site is elevated 1-1.3 meters high. The site is covered with grass. The founder of the Oorombyn khuree was Oorombo gegeen. He was Tibetan. It is said that Tibetan monks used to reside in Oorombyn khuree. It was believed that there were 1000 Amitayus Buddha statutes in Oorombyn khuree.

Form Number :
АРДЧ 068

Survey Team :
Team E

Газрын зураг / Map

Site Plan

Site plan drawn by surveyors